mandag 30. mai 2016

Pinnhull med street

Her er noen av bildene jeg tok med Iphone, da vi skulle ut i byen å ta bilder med pinnhull. Jeg syntes det var litt rart først å bruke pinnhull, som vi selv hadde laget i timen til mobilen. Jeg følte ikke at jeg hadde noe kontroll, men etter hvert så syntes jeg det var litt gøy å holde på med det, og jeg fikk noen morsomme bilder.

Hva er Pinnhull? 
Et pinnhull kamera er et kamera uten en linse (jeg har lagt ut en link lengre nede i innøegget, slik at du som ønsker kan lage et selv hjemme). Så lenge man sørger for at det er tett for lys, kan man lage pinnhull kamera av hva som helst. Man lager et hull i en metallbit, som kalles for converting, som vil si at lyset som kommer inn gjennom dette lille hullet gjør at lyset speiler image på baksiden av kameraet. Dette vil bli akkurat som et menneskelig øye. 
Dette er et prosjekt vil kreve en del tid, og nøyaktig arbeid.

1. Dette bilde tok jeg rett uten for sparebanken. Bilde er redigert i Fotoshop.

2. Dette bilde syntes jeg var veldig morsomt, for man kan ikke se det, men det er egentlig bilde av trær og bygninger, men siden sola traff linsen så forsvant trærne og bygningene. Det skapte mange farger og mønster.

3. Dette  bilde  tok jeg inne på Amfi Arena, og redigerte det i Photoshop

4. Dette bildet tok jeg når vi var på vei opp til andre etasjen på Amfi Arena. Jeg likte dette bilde fordi det var litt skummelt og mystisk.
5. Dette bilde tok jeg utenfor sparebanken, der to mennesker står sammen og snakker, mens jeg står alene..


Her er en link til hvordan du kan lage ditt eget pinnhull kamera :) : 
https://www.youtube.com/watch?v=nQM1hpW82RE 

Egenvurdering 

Denne oppgaven var kjempe morsom, men utfordrendes. Jeg har tenkt at bilder alltid skal være fokuserte osv, men når jeg brukte pinnhull var det ingenting som var i fokus. Alt i alt så syntes jeg det var en kreativ og morsom oppgave, og jeg lærte hvordan jeg kunne lage pinnhull motiv til mobilen. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar