søndag 29. mai 2016

Fotosafari med pinnhull.

I denne oppgaven skulle vi lage en informasjonsplakat for miljødepartementet og Arendal kommune. Vi skulle jobbe i grupper, og jeg jobbet med Natalya og Jelena. Vi gikk rundt i byen sammen, og tok bilder av gamle trær. Etter å ha tatt bilder, så bestemte vi oss for å velge ett bilde. Og vi endte opp med å bruke et bilde som Jelena tok.

Etter å ha rediger bildet litt, tok vi å lastet det opp i InDesign, og begynte å redigere bilde slik at det blir til en plakat.
Her er resultatet.



Et av hovedmålene er god visuell kommunikasjon ut til samfunnet, at gamle trær ikke skal bare være en del av fortiden, men også fremtiden. Dermed blir pinnhull effekten sterk, og gamle trær skal gå leve!

Egenvurdering 
Denne oppgaven syntes jeg var gøy, etter som jeg aldri har jobbet med pinnhull så syntes jeg dette var spennende. I begynnelsen syntes jeg at jeg det var vanskelig å bruke pinnhull, og å få greie bilder av trær. Men etter hvert så ble det lettere, og spesielt når jeg fikk hjelp av de andre på gruppa. Når vi skulle redigere bildet og laste det opp i InDesign for å lage en plakat, gikk det greit etter som vi har gjort dette flere ganger. 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar