torsdag 17. september 2015

Uke "37"  Høstens grøde


I uken som var hadde vi i oppgave å fotografere høstens grøde. På denne årstiden skifter bladene på trærne farge, og høsting av poteter, gulrøtter, bær og mange flere ting. Dette er min favoritt årstid, ettersom det er så fint med alle de forskjellige fargene på bladene, og det er da bjørnebær smaker best! En annen grunn er at i September så feirer vi en høytid som kalles for Eid, hvor familien samler seg, og feirer denne høytiden med masse god mat, selskap og ikke minst gaver til de små!

Da jeg fikk høre at vi skulle ha høstens grøde, tenkte jeg med en gang på bladene som skiftet farge og været ( mye regn, litt kaldt). Men etter å ha snakket litt med de andre på gruppa forstod jeg at høstens grøde betydde høsting av forskjellige bær, frukter, rotfrukter osv.

Bjørnebær
 Kameramodell: Canon EOS 450D
F-stoff: f/5.6
Eksponeringstid: 1/60 sek
ISO-hastighet: ISO-400

Dette bilde likte jeg spesielt godt, fordi jeg fikk med en maur, som viser at vi ikke er de eneste som er glade i bjørnebær.

Epler
 Kameramodell: Canon EOS 450D
F-stoff: f/5.6
Eksponeringstid: 1/2500 sek
ISO-hastighet: ISO-800

Epler
Kameramodell: Canon EOS 450D
F-stoff: f/5.6
Eksponeringstid: 1/3200 sek
ISO-hastighet: ISO-400

Epler
 Kameramodell: Canon EOS 450D
F-stoff: f/5.6
Eksponeringstid: 1/3200 sek
ISO-hastighet: ISO-1600


Rips
 Kameramodell: Canon EOS 450D
F-stoff: f/6.3
Eksponeringstid: 1/80 sek
ISO-hastighet: ISO-1600

Tomat
Kameramodell: Canon EOS 450D
F-stoff: f/6.3
Eksponeringstid: 1/100 sek
ISO-hastighet: ISO-1600

Alle bildene er redigert i Adobe Photoshop CS6.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar